Thursday, August 5, 2010

Go straight dont Belok-belok!!

Malam ni merupakan malam yang membuatkan aku happy. Macam dalam Inception plak. hoho.
Mana tak nye, malam ni 1st time aku pijak pedal minyak kereta. :D

Ini la aku. Dah umo 21 tahun pon still tak reti bawak keta lagi. Tapi malam ni, aku dah berjaya bawak kereta pusing-pusing PERDOS. haha. So Unbelievable!!

Dah lama aku teringin nak belajar bawak kereta. Dulu-dulu masa lepas SPM, ada la jugak niat nak amik lesen kereta. Tapi oleh kerana masalah kewangan, aku hanya mampu amik lesen moto ja. huhu. Tapi takpe, lesen moto pon dah cukup untuk aku g merempit atas jalan
(budget Mat Rempit ja. Hoho )


Thx to Epul, Toyeng, and Chakoz. Dorang la tok guru aku malam ni yang memberikan tunjuk ajar dkt aku. Maklumla, orang 1st time duduk dekat sit pemandu. haha. I'm really getting excited with I was there. huhu. Kucing yang kecik pon nampak macam gajah sedang melintas. huhu.. Meeerbbahayaaaa....

Walaupon time bawak kereta tu banyak kali la jugak asyik mati enjin ja, tapi boleh tahan la skill aku bawak. Tak la sampai nak langgar umah orang. Bukan senang nak bawak kereta dekat area PERDOS ni. dah la jalan kecik. Nasib baik takda kereta pagi-pagi buta.

Tapi jalan PERDOS ni bleh tahan mencabar jugak la bagi orang2 yang baru nak belajar memandu kereta. Trust me, tolong la jangan bawak kereta area PERDOS kalau anda tak pandai budget (haha.. blagak mcm PRo je :p )

Pada mulanya, aku ingat bawak keta ni amat lah susah. Dah la kereta tu besar, tak macam moto. Kalau moto takyah cakap la, celah longkang pon aku bleh selit lg. (hahaha) ni keta beb, besar gile. Mati aku kalau aku tergeser ngan keta pakcik2 yang parking tepi jalan tu. hoho. Tapi, bila time bawak tu, aku rasa mcm senang plak nak budget. Masa duduk dekat blakang, bukan la main pelik aku memikirkan, mcm mna la orang budget supaya tak langgar keta orang lain. So, skrang aku dah paham. Macam ni rupa nya (aku pon tak tau nak explain mcm mna. Hahaha).

By the way, aku harap lepas ni bleh la aku proceed utk amik lesen kereta. senang la skit kalau family aku datang sini. Takkan nak bawak jalan-jalan naik teksi. Adoi payah la plak.

So, my next plan is:

1st - apply driving lessen from Indonesion goverment coz here more easy to pass the test.

2nd - when i'm back to Malaysia, covert the lessen into Malaysia's Driving Lessen.

3rd- Applying my skill on Malaysia traffic. Maklum la, sini ngan Malaysia mna sama. Kalau dkt sini main skill hentam keromoh je. Takde function pon line putih atas jalan raya tu. haha

K la, wanna sleep yo'll. Tata~

0 comments:

Post a Comment